Sunday, September 30, 2007

* HERO

HERO
希望, 可以感动你.

(翻译及改编自: Enrique, )

亲爱的,
如果我邀你共舞,你会投入我怀抱, 一起投入我们的音乐吗?
还是, 你回选择逃避,永不回头?

如过你看见我流泪,你会陪我一起哭吗? 还有,
你可会前来拯救我脆弱的灵魂?

如果我轻吻你双唇,你可会颤抖, 会害怕, 会不自然 ? 还是,
你会假装大笑?
噢!
请告诉我, 我真的很在乎! 我真的很想知道!

你可愿为心爱的人而牺牲, 甚至…死?!

这一刻,请将我拥入怀中, 紧紧地
我愿成为你的英雄.
亲爱的! 我会吻去你的伤痛 然后,
永远守候在你身边
因为你可以让我屏息

你是否愿意送我一个承诺,你永远属於我?
你会用谎言来敷衍我吗?
你会躲起来逃避我吗?

是否我已陷入太深, 不能自拔?
或是, 我已失去理智?

我根本不在乎你今晚是否在我身旁?
遥遥相对的思念, 就可以以让我屏息
这一刻,我只是想把你拥入怀中, 紧紧地
我愿成为你的英雄
我愿意!

Would you dance
if I asked you to dance?
Would you run and never look back?

Would you cry
if you saw me cry?
And would you save my soul, tonight?

Would you tremble
if I touched your lips?
Would you laugh?
Oh!
please tell me this.

Now would you die for the one you loved?

Hold me in your arms, tonight.
I can be your hero, baby.
I can kiss away the pain.
I will stand by you forever.
You can take my breath away.

Would you swear that you'll always be mine?
Or would you lie?
would you run and hide?

Am I in too deep?
Have I lost my mind?
I don't care...

You're here tonight.
I can be your hero, baby.
I can kiss away the pain.
I will stand by you forever.
You can take my breath away.

Oh, I just want to hold you.
I just want to hold you.
Am I in too deep?
Have I lost my mind?
I don't care...

You're here tonight.
I can be your hero, baby.
I can kiss away the pain.
I will stand by your forever.
You can take my breath away.
I can be your hero.

6 comments:

lsw639 said...

我根本不在乎你今晚是否在我身旁?
遥遥相对的思念, 就可以以让我屏息
这一刻,我只是想把你拥入怀中, 紧紧地
我愿成为你的
我愿意!

LAM Honloong said...

青青子衿,悠悠我心。

Darren's said...

往往我们已经拥有的东西,很少会再去追求,而且认为那是理所当然的。只有还没有的东西才会拼命地去追逐。有了追求和渴望,就会有快乐和幸福,也会有沮丧和失望。经过了沮丧和失望,我们才学会了如何去珍惜。

LAM Honloong said...

Darren,

你说得很棒!

wei fan said...

我愿意 我愿意
我也愿意
人家也要:〉

Unknown said...

我快要喷饭了!.... :)